Subject: RE: Avaldus
From: Henrik Mägi
To: "DKLex Consulting Group" <[email-masked]>
Cc: "JM info Shared MB"
Date: Sat, 4 May 2024 11:46:18 +0300

Tere

Palun pöörduge [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Henrik Mägi

From: DKLex Consulting Group <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 30, 2024 4:26 PM
To: Henrik Mägi <[email-masked]>
Cc: JM info Shared MB <[email-masked]>
Subject: Re: Avaldus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast!

Pöördusime teie poole järgmise päringuga (dubleerin seda allpool) rohkem kui 
kuu aega tagasi, kuid kahjuks ei ole me vastust saanud.
Küsimus on meie jaoks kiireloomuline, oleksime tänulikud kiire vastuse eest.

Täname teid.

_______________________________________

"Tere!

Meil on veel üks lisaküsimus. Kas Eesti äriühing, kellel ei ole 
Usaldushalduse ja äriühingute teenus tegevusluba, võib osutada teisele Eesti 
äriühingule esindusteenust, et esindada notari ees notariaalselt tõestatud 
volikirja alusel omanike ja juhatuse liikmete huve? Tehingu sisuks on osade 
müümine/ümberregistreerimine ühelt omanikult teisele. Oluline on, et 
esindaja kaudu ei liigu raha ega muud osade müügiga seotud maksed. Äriühingu 
esindaja lihtsalt läheb notariaalselt tõestatud volikirja alusel notari 
juurde ja kirjutab alla notari poolt koostatud dokumentidele. See tähendab, 
et puudub finantsvahendus ja juriidiline töö dokumentide 
koostamisel/ettevalmistamisel. Sellisel juhul juhindume Tsiviilseadustiku 
üldosa seaduse § 127.  Volituse kehtivus kolmandate isikute suhtes.

Tänan vastuse eest."

вт, 2 апр. 2024 г. в 16:41, Henrik Mägi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere

Edastan küsimuse Justiitsministeeriumile, kuna esindusõigus notariaalsete 
toimingute tegemisel ning osade ja aktsiate võõrandamine kuuluvad 
Justiitsministeeriumi pädevusvaldkonda. Äriühinguteenusepakkujatele 
rahandusministeeriumi vastutusalasse kuuluvad õigusaktid ühtegi eripädevust 
või muud erisust neis küsimustes ei anna, seega kohaldub üldkord.

Lugupidamisega

 <http://www.fin.ee/>

Henrik Mägi

nõunik | Rahandusteabe poliitika osakond

58851355 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn | www.fin.ee 
<http://www.fin.ee>

From: DKLex Consulting Group <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Tuesday, April 2, 2024 4:14 PM
To: Henrik Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; RAM Info 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Avaldus Rahandusministeeriumile

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Ootan väga vastust oma küsimusele. Meie päringust on möödas juba peaaegu 30 
päeva, oleksime tänulikud kirjadele vastuste eest.

вт, 5 мар. 2024 г. в 16:49, DKLex Consulting Group <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere!

Meil on veel üks lisaküsimus. Kas Eesti äriühing, kellel ei ole 
Usaldushalduse ja äriühingute teenus tegevusluba, võib osutada teisele Eesti 
äriühingule esindusteenust, et esindada notari ees notariaalselt tõestatud 
volikirja alusel omanike ja juhatuse liikmete huve? Tehingu sisuks on osade 
müümine/ümberregistreerimine ühelt omanikult teisele. Oluline on, et 
esindaja kaudu ei liigu raha ega muud osade müügiga seotud maksed. Äriühingu 
esindaja lihtsalt läheb notariaalselt tõestatud volikirja alusel notari 
juurde ja kirjutab alla notari poolt koostatud dokumentidele. See tähendab, 
et puudub finantsvahendus ja juriidiline töö dokumentide 
koostamisel/ettevalmistamisel. Sellisel juhul juhindume Tsiviilseadustiku 
üldosa seaduse § 127.  Volituse kehtivus kolmandate isikute suhtes.

Tänan vastuse eest.

чт, 22 февр. 2024 г. в 15:05, Henrik Mägi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere

Vastan Teie küsimustele.

1.	Usaldushalduse ja äriühingute teenust reguleerivad paljud õigusaktid 
sõltuvalt teenuse sisust. Näiteks äriseadustik, võlaõigusseadus jne.
2.	Õigused ja kohustused teenuse osutamisel tulenevad seadusest ja lepingust 
ning sõltuvad konkreetsest olukorrast.
3.	Ettevõtte juhatusele kehtivad üldnõuded, mis tulenevad äriseadustikust ja 
täiendavalt nõuded usaldushalduse ja äriühingute teenuse pakkujale tulenevad 
rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest (edaspidi: 
RahaPTS). Nõuded taotlejale on leitavad Rahapesu Andmebüroo kodulehelt: 
https://fiu.ee/tegevusluba-ja-jarelevalve/usaldushaldus-ja-ariuhinguteenus#nouded-taotlejale
4.	Sõltub konkreetselt missugust juriidilist isikut ja mis eesmärgil 
asutatakse. Äriühinguteenused üldiselt on suunatud nõustama selliseid 
isikuid, kellel on huvi asutada juriidilist isikut ja teenuspakkuja üheks 
tunnuseks ongi kohaliku õiguskorra ja nõuete põhjalik tundmine.
5.	Täpne dokumentide ja andmete koosseis sõltub pakutava teenuse sisust. Kui 
pakutakse RahaPTS § 8 nimetatud teenust, siis peab täitma ka RahaPTS-ist 
tulenevaid nõudeid. Teenuse pakkumisel peab kohaldama hoolsusmeetmeid, mis 
on sätestatud RahaPTS-i 3. peatükis. Rahapesu Andmebüroo on koostanud mitu 
juhendit, mis aitavad ettevõtjal RahaPTS-ist tulenevaid nõudeid täita ja 
juhtida oma riske: https://fiu.ee/oigusaktid-ja-juhendid/juhendid.
6.	Iga kohustatud isik vastutab ise hoolsusmeetmete kohaldamise eest. 
RahaPTS § 24 võimaldab teatud juhtudel tugineda teise isiku kogutud 
andmetele või hoolsusmeetmeid edasi anda.
7.	Asjakohased on vastused küsimusele 3 ja 5. RAB-ile tuleb teade esitada 
üksnes RahaPTS §-s 49 sätestatud asjaolude ilmnemisel ja lähtudes RAB-i 
teadete esitamise juhendist: https://fiu.ee/oigusaktid-ja-juhendid/juhendid.
8.	Kirjas pole täpsustatud, mida Rahapesu Andmebüroo on pöördujalt täpselt 
nõudnud, mistõttu sellele küsimusele pole võimalik vastata.

Lugupidamisega

 <http://www.fin.ee/>

Henrik Mägi

nõunik | Rahandusteabe poliitika osakond

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn | www.fin.ee 
<http://www.fin.ee>

From: DKLex Consulting Group <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Tuesday, January 30, 2024 10:38 AM
To: RAM Info
Subject: Avaldus Rahandusministeeriumile

Tere,

Pöördume Teie poole ettevõtte DKLex OÜ (reg.nr <http://reg.nr>  12075090) 
nimel.

Lisatud on digitaalselt allkirjastatud avaldus.

-- 

Lugupidamisega,

Dumitru Lunin

Member of the Board

DKLex OÜ

+37255991403

www.dklexgroup.com <http://www.dklexgroup.com>

Our company may rely on your freely given consent at the time you provided 
your personal data to us replying on this email then the lawfulness of such 
processing is based on that consent under EU GDPR 2016/679. You have the 
right to withdraw consent at any time.

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.

-- 

Best regards,

Dmitry Lunin

Member of the Board

DKLex OÜ

+37255991403

www.dklexgroup.com <http://www.dklexgroup.com>

Our company may rely on your freely given consent at the time you provided 
your personal data to us replying on this email then the lawfulness of such 
processing is based on that consent under EU GDPR 2016/679. You have the 
right to withdraw consent at any time.

-- 

Best regards,

Dmitry Lunin

Member of the Board

DKLex OÜ

+37255991403

www.dklexgroup.com <http://www.dklexgroup.com>

Our company may rely on your freely given consent at the time you provided 
your personal data to us replying on this email then the lawfulness of such 
processing is based on that consent under EU GDPR 2016/679. You have the 
right to withdraw consent at any time.

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.

-- 

Best regards,

Dmitry Lunin

Member of the Board

DKLex OÜ

+37255991403

www.dklexgroup.com <http://www.dklexgroup.com>

Our company may rely on your freely given consent at the time you provided 
your personal data to us replying on this email then the lawfulness of such 
processing is based on that consent under EU GDPR 2016/679. You have the 
right to withdraw consent at any time.